ZUS będzie szybciej rozpatrywał wnioski w ramach tzw. "tarczy antykryzysowej"

2020-04-09 18:40
ZUS reaguje na pandemię
Autor: zus.pl

Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomi system do automatycznej obsługi poszkodowanych przez epidemię przedsiębiorców.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych niebawem uruchomi system do automatycznej obsługi wniosków, które przedsiębiorcy mogą składać w ramach tzw. "tarczy antykryzysowej". Ma to ułatwić weryfikację dokumentów dotyczących zwolnienia ze składek i świadczeń "postojowych". Pierwsze pieniądze trafią na konta przedsiębiorców już w połowie kwietnia. Tzw. "tarcza antykryzysowa" umożliwia przedsiębiorcom zwolnienie ze składek, odroczenie terminu ich zapłaty lub rozłożenie zaległości składkowych na raty. Natomiast samozatrudnieni i osoby wykonujące umowy cywilnoprawne, które doświadczyły przestoju w związku z Covid-19, mogą wystąpić do ZUS o świadczenie postojowe. Co ważne, Zakład Ubezpieczeń Społecznych nie będzie wszczynał postępowań egzekucyjnych za marzec, kwiecień i maj wobec przedsiębiorców, którzy są uprawnieni do zwolnienia ze składek. Prowadzący firmy nie muszą spieszyć się ze złożeniem wniosku. Mają na to czas do 30 czerwca. www.zus.pl

Mówi Małgorzata Korba, rzecznik ZUS na Lubelszczyźnie: