ZUS będzie szybciej rozpatrywał wnioski w ramach tzw. "tarczy antykryzysowej"
Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomi system do automatycznej obsługi poszkodowanych przez epidemię przedsiębiorców.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych niebawem uruchomi system do automatycznej obsługi wniosków, które przedsiębiorcy mogą składać w ramach tzw. "tarczy antykryzysowej". Ma to ułatwić weryfikację dokumentów dotyczących zwolnienia ze składek i świadczeń "postojowych". Pierwsze pieniądze trafią na konta przedsiębiorców już w połowie kwietnia. Tzw. "tarcza antykryzysowa" umożliwia przedsiębiorcom zwolnienie ze składek, odroczenie terminu ich zapłaty lub rozłożenie zaległości składkowych na raty. Natomiast samozatrudnieni i osoby wykonujące umowy cywilnoprawne, które doświadczyły przestoju w związku z Covid-19, mogą wystąpić do ZUS o świadczenie postojowe. Co ważne, Zakład Ubezpieczeń Społecznych nie będzie wszczynał postępowań egzekucyjnych za marzec, kwiecień i maj wobec przedsiębiorców, którzy są uprawnieni do zwolnienia ze składek. Prowadzący firmy nie muszą spieszyć się ze złożeniem wniosku. Mają na to czas do 30 czerwca. www.zus.pl