Będą nowe parkingi P+R w Warszawie

Chodzi o dwa obiekty. Jeden powstanie na Bródnie, drugi w Rembertowie. Przybędzie w sumie 600 miejsc dla samochodów.
Oba parkingi mają ułatwić korzystanie z transportu szynowego – z drugiej linii metra na Bródnnie oraz kolei w Rembertowie. Osoby, które chcą dojechać samochodem lub rowerem do tych środków transportu, będą mogły zostawić swój pojazd. Parking w Rembertowie będzie naziemny, ulokowany przy ulicy Cyrulików – na terenie, gdzie już dziś działa miejski, bezpłatny, otwarty i niedozorowany parking oraz na miejskiej działce wzdłuż ulicy, po jej północnej stronie. Wjazd zaplanowano od ulicy Cyrulików, z możliwością wyznaczenia wjazdu również z drogi lokalnej po drugiej stronie terenu, po wybudowaniu jej przez dzielnicę. Ten parking pomieści 141 miejsc parkingowych, a także około 40 zadaszonych miejsc rowerowych. Pojawią się stanowiska do ładowania zarówno aut jak i rowerów elektrycznych.
Z kolei na Bródnie parking planowany jest przy ostatniej stacji na wschodnim krańcu drugiej linii metra. Będzie to parking piętrowy. Budowla znajdzie się w miejscu wskazanym przez obowiązujący miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego czyli u zbiegu ulic Rembielińskiej i Kondratowicza – w południowo-wschodnim narożniku skrzyżowania. Koncepcja zakłada powstanie dwóch garaży połączonych podziemnym łącznikiem, na około 475 miejsc postojowych dla samochodów i 116 miejsc do parkowania dla rowerów. Parking został tak zaprojektowany, aby w jego sąsiedztwie pozostało miejsce na bazar, o co zabiegali mieszkańcy. Określenie sposobu i zakresu funkcjonowania handlu w tym miejscu będzie należało do władz dzielnicy oraz kupców.
Przygotowania do budowy parkingów już trwają. Zarząd Transportu Miejskiego czeka do marca na oferty firm zainteresowanych przygotowaniem dokumentacji potrzebnej do budowy P+R Bródno. Wybrany oferent wykona projekty i uzyska wszystkie wymagane prawem decyzje, opinie, uzgodnienia i zezwolenia. Opracuje też projekty techniczne i materiały przetargowe potrzebne w postępowaniu na wybór wykonawcy robót budowlanych a także, już w trakcie budowy, pełnić będzie tzw. nadzór autorski. Następnym krokiem będzie ogłoszenie przetargu i wybór wykonawcy parkingu. ZTM planuje, że pod koniec 2027 roku parking będzie gotowy. W przypadku parkingu w Rembertowie – w tym roku ogłoszony zostanie przetarg w formule „zaprojektuj i buduj”, czyli wybrany w nim wykonawca najpierw zaprojektuje i uzyska wszystkie niezbędne decyzje i zezwolenia a następnie wybuduje parking. Według założonego harmonogramu, P+R Rembertów zacznie działać w 2027 roku.