Będzie projekt trasy tramwajowej na Zieloną Białołękę
Tramwaje Warszawskie podpisały umowę z wykonawcą. Dokumentacja ma być gotowa do 2028 roku. Dopiero potem ruszy budowa.
Firma Voessing Polska dostanie za projekt nieco ponad 25 milionów złotych. Przygotuje kompletną dokumentację projektową – zarówno budowlaną, jak i wykonawczą, a także przeprowadzi wszystkie uzgodnienia z właścicielami sieci i jednostkami merytorycznymi stołecznego ratusza. Musi też przygotować wszelkie materiały niezbędne do uzyskania pozwolenia na rozpoczęcie prac. Przyszły wykonawca tramwaju na Zieloną Białołękę otrzyma komplet materiałów umożliwiających prowadzenie budowy.
Trasa będzie miała prawie 6,5 km długości. Rozpocznie się na Targówku przy skrzyżowaniu ulic Matki Teresy z Kalkuty i Rembielińskiej, gdzie będzie się łączyć z istniejącą siecią tramwajową. Dalej torowisko będzie prowadzić w ciągu ulic: Świętego Wincentego i Głębockiej. Następnie kilometrową estakadą przejdzie nad trasą S8 i rondem Małej Brzozy. Ostatni odcinek będzie biegł w rezerwie terenowej aż do Szkoły Podstawowej nr 112 przy ulicy Zaułek, gdzie znajdzie się pętla autobusowo-tramwajowa. Taki przebieg pozwoli na sprawne połączenie Zielonej Białołęki ze stacją metra Kondratowicza oraz istniejącą siecią tramwajową.
Na nowej trasie tramwaje będą mogły kursować nawet co 2-3 minuty. Czas przewidywanego przejazdu tramwajem z pętli przy ul. Zaułek do stacji metra przy Kondratowicza wyniesie około 15 minut, a do Dworca Wileńskiego około 30 minut. Realizacja robót budowlanych zaplanowana jest na lata 2028-2030.