Już blisko 200 autobusów elektrycznych kursuje po ulicach stolicy

Ostatnio na drogi wyjechały kolejne. To zarówno autobusowe przegubowe, jak i krótkie. Część z nich kupił Zarząd Transportu Miejskiego.
12 autobusów na prąd kupił ZTM. To przegubowe Solarisu Urbino 18. Warszawa dostała na nie pieniądze z Unii Europejskiej. Będą docierały do Warszawy do końca kwietnia, w trzech transzach Każdy z nich zabierze ponad 120 pasażerów . Autobusy mogą być ładowane złączami "wtyczkowymi" w zajezdni oraz za pomocą pantografów na pętlach z ładowarkami. Mają klimatyzację, system informacji pasażerskiej i udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami. Autobusy obsłużą Miejskie Zakłady Autobusowe.
W pojazdach jest też kilka nowości. To między innymi radarowy system informowania kierowców o martwym polu z prawej strony pojazdu oraz przed nim. System wykrywa przeszkody i sygnalizuje to dźwiękowo i wizualnie. Ostrzega także o przekroczeniu dozwolonej prędkości. Nieco inaczej niż dotychczas wygląda też wnętrze. W oczy rzuca się wykładzina w deseń przypominający drewniany parkiet oraz korpusy siedzeń w kolorze żółtym dla osób z dzieckiem na ręku oraz kobiet w ciąży, osób niepełnosprawnych i o ograniczonych możliwościach poruszania się. Siedzenia w autobusach pokryte są tworzywem nazywanym potocznie ekoskórą w dwóch kolorach – szarym i czerwonym.