Maszyna poszła w ruch
Tuż przed długim weekendem rozpoczęło się drążenie tuneli ostatniego odcinka drugiej linii metra. Jako pierwsza ruszyła tarcza TBM Anna. W pierwszym etapie pokona nieco ponad kilometr.
W pierwszej kolejności tarcze Anna i Krystyna będą miały do wywiercenia dwa tunele o długości ponad kilometra – tuż za szybem startowym, zlokalizowanym na stacji Karolin. Jako pierwsza ruszyła Anna. Gdy dotrze do stacji Chrzanów, ekipy techników zostaną skierowane do drugiej tarczy, która rozpocznie drążenie tunelu prawego. Na pierwszym odcinku obie tracze mają do ułożenia łącznie 1422 pierścieni obudowy tunelu.
Potem tarcze zostaną przeciągnięte przez korpus stacji. Następnie będą miały do wykonania dwa tunele o długości ponad 1200 metrów, które połączą stacje Chrzanów i Lazurowa. Ostatni odcinek, łączący budowę z działającą już linią będzie najkrótszy. Ma niecałe 600 metrów długości i kończy się na komorze torów odstawczych stacji Bemowo. Łącznie obie tarcze wydrążą aż 5688 metrów tunelu i ułożą 3792 pierścienie jego obudowy. Prace związane z budową tuneli zakończą się w przyszłym roku.