Od 12 marca pociągi pojadą nowym wiaduktem na linię obwodową

2023-03-03 8:46
Warszawa Zachodnia
Autor: Marcin Sikora/Eurozet

Połączy on linie: obwodową i radomską. Został wybudowany w ramach przebudowy Warszawy Zachodniej. Dzięki temu będzie bezpośrednie połączenie z Radomia, Warki i Piaseczna do Warszawy Młynowa i Warszawy Gdańskiej.

Nowy obiekt to konstrukcja kratownicowa o długości 120 metrów, wysokości 16 metrów i wadze 1700 ton. Na wiadukcie są dwa tory i sieć trakcyjna. Zamontowany został dodatkowy rozjazd, który zwiększa przepustowość stacji i możliwości połączeń od strony linii radomskiej. Jego budowa odbywała się etapami. Najpierw obok toru powstała konstrukcja wiaduktu, która potem została nasunięta na betonowe elementy starego wiaduktu. Na koniec betonowe elementy zostały usunięte, a na wiadukcie ułożono tory i sieć trakcyjną. Końcowym etapem tej części inwestycji były próby obciążeniowe. Prace – przy odpowiednim zabezpieczeniu, odbywały się bez wstrzymywania ruchu pociągów.

Dzięki uruchomieniu nowego połączenia linii radomskiej z linią obwodową, wykonawcy inwestycji na dworcu Warszawa Zachodnia będą mogli kontynuować prace pomiędzy przystankiem Warszawa Aleje Jerozolimskie, a Warszawą Zachodnią. Jak zapewniają kolejarze, zmiany w kursowaniu pociągów mają charakter tymczasowy. W związku z nowym etapem prac, od 12 marca składy regionalne i aglomeracyjne jadące linią radomską będą wjeżdżać na linię obwodową i zatrzymają się przy peronie numer 9 stacji Warszawa Zachodnia. Następnie obłsużą przystanki: Warszawa Wola, Młynów, Koło, Powązki i stację Warszawa Gdańska.

Na stacji Warszawa Zachodnia kontynuowane są prace przy rozbudowie przejścia podziemnego, przebudowie peronów i budowie nowego zadaszenia. W ramach inwestycji, pod stacją, powstaje także przestrzeń pod przystanek i linię tramwajową.