Ruszyła przebudowa ulicy Marszałkowskiej

Prace toczą się na odcinku od ulicy Widok do ulicy Królewskiej. Nie jeżdżą tramwaje. Kierowcy mają o jeden pas ruchu mniej.
Kierowcy mają do dyspozycji po dwa pasy w każdym kierunku. Od Królewskiej do Świętokrzyskiej na obu jezdniach są wygrodzone pasy wzdłuż torowiska. Jadący w kierunku placu Bankowego przed Królewską odzyskują trzy pasy, z których jadą tak jak zwykle. W przeciwnym kierunku prosto przez skrzyżowanie prowadzą dwa pasy. Z prawego kierowcy skręcić mogą w Królewską w stronę placu Grzybowskiego.
Na Świętokrzyskiej od ronda ONZ, przed skrzyżowaniem z Marszałkowską, został wygrodzony prawy pas. Z sąsiednich dwóch kierowcy jeżdżą w lewo i prosto lub w prawo. Węziej jest także na Marszałkowskiej – pomiędzy Wspólną a Nowogrodzką. Na jezdni w kierunku Alej Jerozolimskich został zamknięty skrajny lewy pas. Na rondzie Dmowskiego kierowcy jeżdżą dwoma pasami w lewo, w Aleje Jerozolimskie w kierunku Dworca Centralnego. Jeden mają do jazdy prosto, a kolejny do jazdy prosto lub w prawo. Z kolei z nitki Marszałkowskiej w stronę placu Konstytucji nie można skręcić w Żurawią.
Od poniedziałku (16.06) na ulicy Marszałkowskiej, po południowej stronie ronda Dmowskiego działa rozjazd nakładkowy. Dojeżdżają do niego tramwaje linii 16 z Miasteczka Wilanów. Linia 4 kursuje objazdem ulicami: Nowowiejską, aleją Niepodległości, aleją Jana Pawła II, a następnie skręca w aleję "Solidarności" w kierunku Pragi. Tramwaje linii 18 nadal jeżdżą do Placu Narutowicza. Z Marymontu do stacji metra Ratusz-Arsenał dojeżdża linia 15. Linie 14 i 25 są zawieszone. Na tory wyjechały składy linii uzupełniającej 68 (Żerań FSO – Plac Starynkiewicza), które zastąpiły linię 18 na Żeraniu oraz częściowo 25 w Śródmieściu. Do placu Bankowego dojeżdżają autobusy 151 i 520.
Ulica Marszałkowska zostanie przebudowana w ramach projektu Nowe Centrum Warszawy. Zajmują się tym wspólnie Tramwaje Warszawskie i Zarząd Dróg Miejskich. Między torami będzie rósł rozchodnik, a tramwaje od samochodów oddzieli szpaler drzew. Łatwiej będzie przejść przez Marszałkowską. Dodatkowe pasy i przejazdy rowerowe będą przy Złotej i Sienkiewicza. Po zakończeniu wszystkich prac kierowcy będą mieli po dwa pasy ruchu w każdym kierunku – z dodatkowymi pasami do skrętu na skrzyżowaniach. Przy Złotej zostanie wyznaczona zawrotka. Z kolei przy ulicy Sienkiewicza pojawi się lewoskręt zapewniający dojazd do okolic Złotej i Zgoda. W planach jest też dobudowanie brakującego odcinka drogi dla rowerów, między Świętokrzyską a Królewską.