Tarcza Krystyna powoli kończy pracę

Przed nią ostatnie metry drążenia i układania pierścieni w tunelu metra linii M2. Lada dzień przebije się do szybu demontażowego przed stacją Bemowo. Na czas prac prawy pas jezdni ulicy Górczewskiej w stronę Woli będzie zamknięty.
Na przyszłej stacji techniczno-postojowej są już tory, którymi pociągi będą wjeżdżały i wyjeżdżały z miejsc serwisowania składów przez pracowników Metra Warszawskiego. Docelowych kształtów nabiera nastawnia – wieża, z której dyspozytorzy będą zarządzali ruchem na Stacji Techniczno-Posotjowej. Coraz głębszy jest też tunel, którym pociągi wjadą na drugą linię metra.
Cały czas pracuje tarcza TBM Krystyna. Przemieszcza się od stacji Lazurowa do szybu demontażowego – znajdującego się przed funkcjonującym przystankiem Bemowo. Według planu powinna przebić się przez ostatnią ścianę na swojej drodze w czwartek (22.05). Wtedy dołączy do drugiej tarczy – Anny. Następnie obie, po rozłożeniu na części, będą wydobywane na powierzchnię.
W związku z przebiciem - w celu zapewnienia bezpieczeństwa - od jutra (21.05)od godziny 22:00 zostanie zamknięty prawy pas ulicy Górczewskiej na jezdni prowadzącej w stronę Woli, za zatoką przystanku autobusowego Klemensiewicza 01. Zaraz za placem budowy, czyli jeszcze przed skrzyżowaniem z Powstańców Śląskich, kierowcy znowu pojadą pełną szerokością Górczewskiej. Utrudnienia na jezdni potrwają do piątku (23.05) do godziny 6:00.