Tramwaje "śpią" w Zajezdni Praga już od wieku

Baza świętuje w tym roku swoje stulecie. Jest bardzo charakterystycznym obiektem w stolicy. Na dodatek wciąż czynnym.
Budowa zajezdni rozpoczęła się w 1923 roku a uroczyście otwarta została 1 marca 1925 roku. Początkowo wjazd i wyjazd odbywały się tylko od zachodniej strony. Pierwotnie baza mogła pomieścić 220 wagonów, z czego 212 w hali. Była to więc największa przedwojenna remiza tramwajowa w Warszawie. W latach 1928-1929 zajezdnia przeszła przebudowę, stając się pierwszą w pełni przelotową zajezdnią w stolicy. W 1929 roku powstała tam także pierwsza podstacja trakcyjna, zasilana z sieci miejskiej.
Zajezdnia Praga była również świadkiem tragicznych wydarzeń II wojny światowej. W dniu wybuchu Powstania Warszawskiego hitlerowcy nakazali wstrzymanie ruchu tramwajowego na mostach. Część taboru udało się sprowadzić na prawy brzeg Wisły, a większość pozostałych wagonów przekształcono w powstańcze barykady. Hala zajezdni została zaminowana i wysadzona w powietrze, co doprowadziło do zniszczenia 120 wagonów. Po wyzwoleniu warszawskiej Pragi w 1945 roku, jeszcze w tym samym miesiącu rozpoczęto odbudowę zajezdni. 20 czerwca 1945 roku z zajezdni Praga wyjechał pierwszy powojenny tramwaj. Była to linia 1 przejeżdżająca trasę Kawęczyńska – Wiatraczna.
W 1962 roku na zajezdnię zawitały pierwsze wagony 13N, stacjonujące wcześniej na zajezdni „Mokotów”. W listopadzie 1984 dotarły dwa pierwsze wagony 105N. Pod koniec XX w. na stan zajezdni wpisano także wagony 116Na oraz 116Na/1, dzięki czemu przez 13 lat zajezdnia była posiadaczem największej liczby wagonów niskopodłogowych. W 2007 roku obiekt został wpisany do rejestru zabytków. Obecnie zajezdnia obsługuje 137 wagonów i to.... najmniejsza zajezdnia Tramwajów Warszawskich.