Pieniądze trzeba wydać do 2030 roku. Pozyskane środki przeznaczone zostaną przede wszystkim na dwie najważniejsze inwestycje tramwajowe w najbliższych latach: trasy na Gocław i Zieloną Białołękę. Ze środków z KPO Warszawa kupi 20 niskopodłogowych tramwajów i gruntownie wyremontuje 60 kolejnych pojazdów typu Swing. Wykonanie wymaganych przez producenta napraw głównych, wynikających z przebiegu pojazdu, jest kluczowe dla zachowania odpowiedniego okresu żywotności, który w przypadku tramwajów sięga 30-40 lat. W trakcie tego procesu m.in. wymienia i regeneruje się zużyte elementy. Tramwaj, w trakcie naprawy głównej, jest przywracany niemal do stanu fabrycznego.
Tramwaje Warszawskie zazielenią też kolejne odcinki torowisk i przygotują tak zwaną "zieloną falę" czyli priorytetowy przejazd dla tramwajów na kolejnych skrzyżowaniach. Plany tramwajarzy na kolejne lata obejmują również przebudowę torów w alei Waszyngtona, alei Jana Pawła II (odcinek Kino Femina – Plac Grunwaldzki), ulicy Stawki (Lewartowskiego – aleja Jana Pawła II) czy na rondzie Daszyńskiego, gdzie planowana jest rozbudowa układu torowego.
Pozyskane przez miejską spółkę środki pochodzą z pożyczkowej części Krajowego Planu Odbudowy, udostępnionych w ramach Instrumentu Zielonej Transformacji Miast. Oprocentowanie pożyczki wynosi 1 procent (w skali roku) i jest znacznie korzystniejsze niż w bankach komercyjnych. Bank nie pobiera marży ani prowizji, a Tramwaje Warszawskie mają 20 lat na spłatę.