Trwa budowa kładki w Porcie Czerniakowskim

Prace zaczęły się osiem miesięcy temu. Wreszcie udało się zamontować połączenie konstrukcji tej przeprawy. Kładka ma spinać nabrzeża portu.
Nowy łącznik zastąpi drewnianą i tymczasową konstrukcję, która została zdemontowana. Przebiegać ma nad kanałem portowym wraz z drogą dojazdową do obsługi zachodniego nabrzeża Portu Czerniakowskiego. Tym samym ma stanowić duże ułatwienie dla rowerzystów i użytkowników portu, który tętni życiem nie tylko w sezonie letnim. Inwestycja umożliwi powiązanie ścieżki rowerowej mostu Łazienkowskiego ze ścieżkami na ulicy Solec, Czerniakowskiej i Łazienkowskiej. Ma długość 60 metrów i szerokość 8,2 metra, jest konstrukcją stalową z żelbetową płytą zespalającą. Ostatnie elementy konstrukcji stalowej łączące brzegi mające długość 23,2 m i ciężar 30 ton najpierw zostały przymierzone, a następnie zamontowane. Kładka ma być gotowa w sierpniu tego roku.
Stołeczna żegluga pasażerska oraz oferta sportowa i rekreacyjna Dzielnicy Wisła mają być dzięki przeprawie jeszcze bardziej dostępne. Szybko i bez zbędnych trudności będzie można dostać się z Sauny Wisła na zajęcia tenisowe, wioślarskie, siatkówki plażowej czy Przystani Warszawa. Nowy most zlokalizowany jest na 511 km lewego brzegu warszawskiego odcinka Wisły. Port Czerniakowski jest głównym portem stolicy. Jego wejście znajduje się przy Płycie Desantu i prowadzi kanałem portowym w kierunku południowym od nurtu Wisły przez bramę, która jest zabezpieczeniem powodziowym dla Śródmieścia. Dalej pod mostem Łazienkowskim do tzw. patelni (szeroka część kanału) zakończonej biofiltrem, przez który do basenu portowego wpadają wody kanałów Piaseczyńskiego i Głównego.