Tunele metra coraz dłuższe
Tarcza Anna wydrążyła już niemal kilometr i wyłożyła przestrzeń betonowymi pierścieniami. To na odcinku od Karolina w kierunku stacji Chrzanów. W najbliższych dniach w podobną drogę ruszy tarcza Krystyna.
Wielkie, podziemne wiertło na przełomie września i października dotrze do stacji Chrzanów. Tuż przed przebiciem się przez ścianę szczelinową przyszłej stacji, tarcza zatrzyma się w specjalnie przygotowanym bloku z gruntu zagęszczonego mieszanką cementową. W tym czasie personel odpowiedzialny za drążenie rozpocznie prace drugą z tarcz, czyli Krystyną. Po przebiciu do wnętrza stacji Anna przejdzie przegląd, zostanie przesunięta przez całą długość stacji i poczeka tam na swoją koleżankę – aż do czasu gdy Krystyna dotrze do stacji Chrzanów. Potem maszyny ruszą razem w kierunku stacji Lazurowa.
Postęp drążenia tarcz TBM jest aktualizowany w każdą środę na stronie internetowej Metra Warszawskiego. Do dzisiejszego (25.09) poranka TBM Anna wykonała 933 metrów tunelu za stacją C1 Karolin i ułożyła ponad 600 pierścieni obudowy.