W Wawrze można przejść pod torami
To dzięki nowemu przejściu podziemnemu, które prowadzi do przystanku. Jak zaznaczają kolejarze - to miejsce, gdzie historia spotyka się z nowoczesnością. Zabytkowe elementy harmonijnie współgrają z nowoczesnymi rozwiązaniami.
Podczas prac udało się odnaleźć historyczną kostkę bazaltową, która niegdyś zdobiła perony. Po jej oczyszczeniu kolejarze wykorzystali ją ponownie, ułożyli w środkowym pasie peronów oraz przy wyjściu z przejścia podziemnego. Zabytkowe elementy znalazły swoje miejsce również w przejściu podziemnym, gdzie są historyczne płytki, które współgrają z nowymi - współczesnymi- kształtem kolorem i formą. Kontrastują z nowymi podłogami z lastryko odtworzonymi na wzór tych historycznych. Pojawiły się też odtworzone drewniane poręcze, które swoim kształtem nawiązują do oryginalnych elementów. Przystanek w Wawrze został on postawiony w 1936 roku jako część linii otwocko-grodziskiej, a podczas II wojny światowej został zniszczony wraz z tunelem. W latach 1959-1961 został odbudowany.
Od grudnia 2023 r. pasażerowie mogą korzystać z nowych i zmodernizowanych przystanków: Warszawa Grochów, Warszawa Olszynka Grochowska, Warszawa Gocławek oraz stacji Warszawa Wawer. Między Warszawą Wschodnią a Warszawą Wawer rozdzielony został ruch aglomeracyjny od dalekobieżnego dzięki dobudowie dwóch dodatkowych torów na odcinku Warszawa Gocławek-Warszawa Wawer.