Testy statyczne i dynamiczne polegały na obciążeniu obiektu i sprawdzeniu, jak zachowa się konstrukcja. Po ułożeniu ostatniej, ścieralnej warstwy nawierzchni, to kolejny krok do zakończenia inwestycji, która poprawi bezpieczeństwo w ruchu drogowym i kolejowym oraz skróci czas przejazdu przez tory w Rembertowie. Podczas pierwszej próby na wiadukt wjechało 7 pojazdów ciężarowych – każdy o masie ok. 36,5 tony, czyli łącznie aż 256 ton. W czasie próby dynamicznej, na którą składały się po trzy przejazdy na każdym pasie ruchu, rozpędzona ciężarówka przejeżdżała po konstrukcji z prędkościami 10, 30 oraz 50 kilometrów na godzinę.
Czwarta próba została przeprowadzona została przy prędkości 30 km/h i z użyciem progu, co pozwoliło zmierzyć reakcję konstrukcji na drgania, które zostały zmierzone i przeanalizowane. Kolejnym etapem było wykonanie testu statycznego, czyli zatrzymanie pojazdów w określonym miejscu, aby stworzyły nieruchome obciążenie konstrukcji. Pozytywne wyniki zrealizowanych prób obciążeniowych będą elementem dokumentacji niezbędnej do wydania przez nadzór budowlany zgody na użytkowanie obiektu. Cała inwestycja ma być gotowa do grudnia tego roku.