Już ponad milion osób zameldowało się przez internet, Nowe dane Ministerstwa Cyfryzacji
Coraz więcej obywateli melduje się online. Na koniec maja 2024 r. zrobiło to aż 1 009 359 osób. Obowiązek meldunkowy dotyczy zarówno obywateli Polski, jak i cudzoziemców. Aby to zrobić nie trzeba iść do urzędu – wszystko możesz załatwić na stronie gov.pl. - podaje ministerstwo.
E-usługa meldunek online działa w Polsce od 1 stycznia 2018 r. Na koniec maja 2024 r. skorzystało z niej aż 1 009 359 osób. To aż o 75 918 osób więcej niż na koniec 2023 r. Do tej pory w 2024 r. najwięcej meldunków online odbyło się w lutym (były to dokładnie 17 021 osoby).
Co jest potrzebne do zameldowania się online?
- Profil zaufany.
- Dokumenty potwierdzające prawo do lokalu (np. umowa najmu, odpis z księgi wieczystej).
- Jeśli dana osoba nie jest właścicielem to potrzebuje zgody właściciela na piśmie oraz dokumentu potwierdzającego prawo właściciela do lokalu.
Polecany artykuł:
Jak to zrobić krok po kroku?
Wejdź na gov.pl i wybierz usługę „Zamelduj się”.Wybierz rodzaj meldunku (stały lub czasowy).Zaznacz, kogo chcesz zameldować (siebie, rodzinę).Dodaj wymagane dokumenty.Wypełnij dane osobowe i adresowe.Sprawdź i podpisz wniosek profilem zaufanym.
Gdy wszystko zrobisz poprawnie, urząd zamelduje cię od razu. Jeśli Twoja księga wieczysta jest w systemie Elektronicznych Ksiąg Wieczystych zostaniesz automatycznie zameldowany. Możesz też sprawdzić swoje dane w rejestrze PESEL, co wymaga profilu zaufanego.
Jak się wymeldować?
W przypadku gdy chcesz się wymeldować użyj e-usług „Wymelduj się z pobytu stałego” lub „Wymelduj się z pobytu czasowego”.