Powołanie Rady ds. monitorowania wdrażania reformy oświaty im. Komisji Edukacji Narodowej

2025-01-21 12:55

Nauczyciele, pracownicy naukowi, edukatorzy, samorządowcy – przedstawiciele m.in. tych środowisk zostali powołani do nowo powstałej Rady ds. monitorowania wdrażania reformy oświaty im. Komisji Edukacji Narodowej. Członków rady powołuje dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych-Państwowego Instytutu Badawczego.

Nauczyciel

i

Autor: Pixabay.com

Minister Edukacji Barbara Nowacka, wraz z zastępcą dyrektora Instytutu Badań Edukacyjnych dr. Tomaszem Gajderowiczem wręczyła powołania członkom Rady ds. monitorowania wdrażania reformy oświaty im. Komisji Edukacji Narodowej. Na konferencji prasowej poprzedzającej uroczystość wręczenia powołań minister Nowacka wyjaśniała, że głównym zadaniem rady będzie konsultowanie różnorodnych opinii i uwzględnianie głosu szerokiego grona interesariuszy.

Aby wprowadzenie reformy zakończyło się sukcesem, powołujemy Radę ds. monitorowania wdrażania reformy oświaty im. Komisji Edukacji Narodowej

– powiedziała Minister Edukacji. Zastępca dyrektora IBE-PIB podkreślił, że Rada składa się z niezależnych interesariuszy systemu edukacji.

W konferencji prasowej uczestniczyli także sekretarz stanu w MEN dr Katarzyna Lubnauer oraz przedstawiciel Konferencji Rektorów Szkół Polskich w radzie, prof. Zbigniew Marciniak.

Po wręczeniu imiennych powołań członkom Rady nastąpiło otwarcie obrad, podczas których wybrano przewodniczącego Rady. Uczestnicy omówili też założenia reformy programowej oraz propozycję nowego formatu podstawy programowej.

Skład i zadania Rady

Rada ds. monitorowania wdrażania reformy oświaty im. Komisji Edukacji Narodowej jest organem opiniodawczo-doradczym Dyrektora Instytutu Badań Edukacyjnych – Państwowego Instytutu Badawczego. W skład Rady wchodzą kluczowi przedstawiciele środowisk nauczycieli, pracowników naukowych, organizacji pozarządowych związanych z edukacją, organizacji zrzeszających przedsiębiorców i pracodawców, jednostek samorządu terytorialnego, resortów oraz IBE-PIB.

Do głównych zadań Rady należy m.in. bieżąca konsultacja założeń i kluczowych elementów profilu absolwenta/absolwentki, tj. opisu kompetencji, wiedzy i umiejętności osoby kończącej dany etap edukacji. Rada będzie także analizować kluczowe regulacje systemu oświaty, w tym m.in. podstawy programowe. Inne zadania to: wytyczanie kierunków zmian i formułowanie rekomendacji dotyczących oczekiwanych rezultatów reformy, konsultacje planu i harmonogramu jej wdrażania oraz doradztwo w zakresie doboru narzędzi i sposobów efektywnego wsparcia nauczycieli w tym procesie.

Źródło: gov.pl