Nowe projekty gdyńskiej Stoczni Crist

W połowie 2022 r. stocznia przekaże fińskiemu armatorowi Finferries prom hybrydowy. W zeszłym tygodniu zwodowano dwa mega bloki dla francuskiej stoczni Chantiers de L’Atlantique.
To pracowity okres dla Stoczni Crist w Gdyni. Niedługo na promie hybrydowym przygotowywanym dla fińskiego armatora Finferries rozpoczną się prace wyposażeniowe, w dalszym etapie przygotowanie statku do prób na uwięzi oraz prób morskich. Zwodowano go w zeszłym tygodniu. Na jego pokładzie zmieści się 90 aut osobowych oraz prawie 380 pasażerów.
Prom hybrydowy dla Finferries będzie zasilany z ładowanych z lądu baterii akumulatorów. Spalinowe agregaty prądotwórcze będą służyły jako rezerwowe źródło zasilania jednostki, używane w warunkach złej pogody, bądź dużego nagromadzenia lodu na trasie.
W zeszłym tygodniu zwodowano także dwa mega bloki dla francuskiej stoczni Chantiers de L’Atlantique, są one w pełni wyposażone w standardzie gotowego statku. Mega blok o numerze roboczym V34, który odpłynął do Francji, to część statku pasażerskiego dla jednego z największych armatorów - firmy MSC. Statek o nazwie MSC Euribia będzie jednym z największych pasażerskich statków na świecie.