Samorządy razem dla rozwoju dróg na Pomorzu
List intencyjny o utworzenie ramy komunikacyjnej północnej części województwa podpisało 9 gmin i 2 powiaty.
Via Maris i Droga Czerwona - między innymi te drogi mają tworzyć ramę komunikacyjną północnej części województwa pomorskiego. We środę, 29 grudnia 11 samorządów lokalnych oraz samorząd województwa pomorskiego podpisało list intencyjny w sprawie współpracy oraz opracowania szczegółowych koncepcji połączeń drogowych w tej części regionu. Jakich zadań chcą się podjąć sygnatariusze?
W dokumencie wyznaczono cztery zadania: pierwsze to opracowanie aktualnej koncepcji OPAT między pomiędzy węzłem Gdynia Północ a drogą wojewódzką nr. 100. Za to zadanie jest odpowiedzialna Rumia. Kolejne to aktualizacja koncepcji przebiegu OPAT w rejonie Redy. Gmina Władysławowo podejmie się realizacji zadania trzeciego, czyli opracowania koncepcji modernizacji lub budowy zupełnie nowej drogi do portu we Władysławowie. Z kolei ostatnie będzie dotyczyć koncepcji budowy obwodnicy Władysławowa. Wszystkie zadania realizowane będą we współpracy z Pomorskim Biurem Planowania Regionalnego.
Droga Via Maris ma odciążyć drogę krajową nr 6, po której głównie poruszają się kierowcy między Gdynią, Rumią i Redą. Via Maris będzie stanowić także trasę tranzytową dla kierowców jadących w stronę północnych rejonów województwa pomorskiego. Nowa droga oznacza nowe możliwości, zwłaszcza przy rozwoju morskich farm wiatrowych na Bałtyku. W tej sferze zadaniem Via Maris będzie usprawnienie dojazdu do portów serwisowych.