Wielu seniorów doświadcza samotności i braku bliskości. Uwagę na ten problem ma zwrócić najnowsza kampania Stowarzyszenia mali bracia Ubogich. Wykorzystuje ona obrazy stworzone przy wsparciu sztucznej inteligencji, która przedstawiła bohaterów sześciu popularnych baśni jako seniorów. Ich historie nie mają jednak typowych, bajkowych zakończeń. Kopciuszek mieszka w pustym, cichym zamku, Czerwony Kapturek samotnie wypatruje gości przez okno, a Sindbad, zamknięty w czterech ścianach, tęskni za dalekimi podróżami.
Wsparcie w postaci obecności, życzliwości i uwagi może zapewnić osamotnionym starszym osobom uczestnictwo w Programie „Obecność”, który jest prowadzony przez Stowarzyszenie mali bracia Ubogich od 2003 roku. Program opiera się na regularnych odwiedzinach wolontariuszy, które często przeradzają się w trwałe, międzypokoleniowe przyjaźnie. Osoby, które chciałyby zostać wolontariuszami mogą zgłaszać się za pośrednictwem strony internetowej stowarzyszenia – www.malibracia.org.pl lub kontaktować z Błażejem Kozińskim (tel. 698 525 377).
Z Błażejem Kozińskim ze Stowarzyszenia mali bracia Ubogich rozmawiała Justyna Malińska.
Listen to "Kampania Stowarzyszenia mali bracia Ubogich" on Spreaker.