Modernizacja tramwajów GT8S na finiszu. Leciwe wagony nie do poznania

2021-11-19 11:56
Tramwaje w remoncie
Autor: Winnetou14, wikipedia

Ostatni z 28 wysokopodłogowych tramwajów GT8S, kupionych w Düsseldorfie przechodzi solidny tuning. Wysłużony wagon zyska niską podłogę, klimatyzację, modernizacji poddane zostanie także wnętrze. Ostatni raz tramwaj GT8S o numerze RF304 z wysoką podłogą przewiózł pasażerów 29.07.

Wagon został całkowicie rozebrany, dzisiaj możemy zobaczyć go już stojącego na własnych wózkach, z nowym członem niskopodłogowym, zamontowaną na dachu klimatyzacją i w nowym malowaniu. Teraz pracownicy zajmują się pracami we wnętrzu, m.in. wymianą osprzętu elektrycznego czy tapicerki - wylicza Jacek Kołodziej z MPK w Krakowie.

Marek Gancarczyk, rzecznik przewoźnika przyznaje, że ten typ wagonów z pewnością przyda się jeszcze w Krakowie.

To wagony nadal będą dwukierunkowe, a w Krakowie i każdym innym "tramwajowym" mieście bardzo ważna cecha i część takich wagonów jest bardzo potrzebna. Nie ulega wątpliwości, że pojawiają się takie sytuacje, jak remont, gdzie tramwaj nie może dojechać do pętli i ten wagon idealnie się sprawdza, nie potrzebuje pętli, jest montowana tzw. przejazdówka i może spokojnie zmienić kierunek jazdy - wyjaśnia.

Przedstawiciele przewoźnika mówią, że modernizacja starszych wagonów, będących w dobrym stanie technicznym jest opłacalna. Jej koszt to około 1,5 mln. zł. Zupełnie nowy tramwaj jest nawet dziesięciokrotnie droższy.