Łodź walczy z chaosem reklam na Piotrkowskiej

2014-09-23 21:53

Prawie 100 przedsiębiorców z Piotrkowskiej zmieniło swoje szyldy reklamowe. Dla najbardziej opornych łódzki magistrat przewiduje kary.

Za rażące reklamy na Piotrkowskiej posypią się kary! W ten sposób władze miasta chcą ujednolicić wygląd witryn sklepowych i ujednolicić sposób reklamowania. "Muszą liczyć się z tym, że kara może sięgać nawet 10 tysięcy złotych" - ostrzega Kamila Kwiecińska - Trzewikowska, miejski konserwator zabytków. " Chodzi o to żeby je uporządkować, uspójnić i żeby nadać bardziej współczesnego i klasycznego wyrazu. Z pewnym oporem jednak się spotykamy" - dodaje Kwiecińska - Trzewikowska. Ujednoliceniu wyglądu Piotrkowskiej ma służyć też Księga Standardów dla ulicy Piotrkowskiej. Ma być gotowa do końca roku. Informacje o tym jak powinna wyglądać witryna przy Piotrkowskiej można znaleźć w Biurze Miejskiego Konserwatora Zabytków.