Rowerowy Olsztyn

2015-03-13 12:53
rpol
Autor: brak danych

9 kilometrów – tyle nowych dróg rowerowych oddano do użytku mieszkańców Olsztyna w ubiegłym roku.

Zgodnie z realizowanym już od sześciu lat olsztyńskim standardem – są one wykonane z nawierzchni asfaltowych. Ale to nie jedyne udogodnienia dla miłośników dwóch kółek. W planach rozwoju infrastruktury rowerowej sięgamy 2020 roku! Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w ubiegłym roku pilotażowo wprowadzono uporządkowaną, bezpieczną i przyjazną rowerzystom strefę na całym obszarze Starówki. Dzięki tanim, a jednocześnie skutecznym działaniom, polegającym jedynie na zmianach oznakowania, ruch rowerowy zyskał znaczny i atrakcyjny obszar bez budowy nowych odcinków dróg! Ważnym elementem infrastruktury rowerowej są stojaki rowerowe. W 2014 r. znacząco zwiększyła się ich liczba, szczególnie na obszarze Śródmieścia. Było to działanie podjęte wspólnie z lokalną firmą Green Taxi, która ufundowała 70 stojaków w formie listka, nawiązującego do logo miasta. Obecnie sieć dróg dla rowerów liczy 65,5 km. I wciąż rośnie. Jeszcze w tym roku warunki jazdy na rowerze poprawią się na: Al. Sikorskiego, ul. Żołnierskiej, ul. Tuwima, Al. Piłsudskiego, ul. Kościuszki. Ponadto na mapie miasta pojawia się nowa arteria – ul. Obiegowa, która także będzie służyła rowerzystom. Cieszy nas także zaangażowanie mieszkańców, ubiegłoroczna edycja OBO pokazała, iż drogi są dla nich istotną potrzebą, dlatego do realizacji trafiły: kontynuacja drogi na ul. Hozjusza, ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż Łyny, ciąg pieszo-rowerowy pomiędzy ul. Mroza i Kanta – mówi Piotr Grzymowicz, Prezydenta Olsztyna. W zamierzeniach Olsztyna są inwestycje w komunikację rowerową oparte o dofinansowania unijne. Ważne jest by elementy rowerowe znalazły swoje właściwe miejsce praktycznie we wszystkich projektach drogowych zapowiadanych do realizacji w ciągu najbliższych lat, są to min.: drogi dojazdowe do obwodnicy (Towarowa, Lubelska, Pstrowskiego), połączenie ul. Wilczyńskiego z al. Warszawską, ul. Nowobałtycka, Al. Wojska Polskiego – dodaje Mirosław Arczak, olsztyński Oficer Rowerowy. um/rpol